2020. október 10., szombat


SEMMIT NEM KELL CSINÁLNI, CSAK BÉKÉN HAGYNI

 

Sokan teszik fel a kérdést, hogyan gyógyuljanak meg, hogyan jöhet létre egy párkapcsolat, ha már van párkapcsolat, akkor az hogyan tud olyanná válni, hogy boldogok legyenek. Addig, amíg időt teszünk az élethelyzetbe, és időben gondolkodunk, sehogy. Ne akarjatok semmit sem elérni, mert abban a pillanatban megkérdőjelezitek a létezés teljességét és vanságát.


Minden van. Kijelentő mód, jelen idő. Semmi nem foglalkozik az idővel és nincsen személy, akit érdekelne az idő jelenléte. Nincsen idő, még a most sem idő, a pillanat sem idő. Van. Az egyetlen, ami létező, az a Vagyok. Ahogy azt mondom, hogy először vala az ige, ezt vegyétek komolyan. Az ige történést, létezést és cselekvést kifejező. Tehát ha már történik és cselekvődik és létezik, akkor nekem semmit nem kell csinálnom, csak egyszerűen békén hagynom mindent, hogy önmaga ütemében, önmaga rendjében, önmaga formájában kibontsa magát. Addig, amíg abban az illúzióban éltek, hogy valamit el akartok érni, nagyon kemény munkát kell belefektetnetek, és nagyon sok szenvedésen mentek keresztül, míg elégedetté váltok a saját elképzelésetektől. Megkaphatjátok persze, nincsen ezzel gond. De nem ettől lesztek boldogok.

Az a világ, amit az érzékszerveken keresztül tapasztaltok, az egy következmény. Az élet nem a világban van. Az élet én Vagyok. A Vagyok az élet, az, aki vagyok. Ott nincs személy. Az, aki vagyok, nem ismeri a személyt, nem ismeri a hogyant, a miértet. Nem ismeri a dualitást, nem ismeri a célt, nem ismeri az eredményt, és nem is törekszik semmi felé. Minden, ami vagyok önmagamként, az áthat minden egyes pillanatot. Nem te fogod meghatározni, hogy mi felé menjél, hanem felismered azt, ami felé már mész és történik a cselekvés. Nagyon fontos, többször elmondom: nem valahonnan valahová tartunk, hanem mindennek a jelenlévősége van. Egyiknek sem volt kezdete és nincs vége. Az örökkévaló mozdulatlanságában önmaga fényén keresztül világítja meg mindennek a mozgását. Tehát bármi, ami felmerül, hogy valamit meg akarsz tapasztalni, vagy fel akarsz ismerni, akkor ne arra törekedjél, hogy mit kell azért tennem, hogy azt elérjem, hanem tudd, hogy ettől a pillanattól kezdve, onnantól kezdve, mikor felismerődött már valaminek a működése, már az egész univerzum, és minden egyes pillanatomat, lélegzetemet, pislantásomat, szívdobbanásomat már ez hatja át. Bármerre megyek, bármi történik, abban már benne van az, amiről tudomást szereztem. Minden már működik és bontja ki magát.

Ott van megtévedve a személynek hitt én gondolat, hogy elképzeli, hogy annak hogyan kell megtörténnie és abban a pillanatban elvárást kovácsol. És nektek mindig a végeredmény a beteljesedett cél.  De minden egyes pillanat, ami megtapasztalódik, az maga a cél. Itt nincsenek végeredmények. Minden egyes pillanatod annak a pillanatnak a beteljesedése. És hogy hová vezet? Nem fogod tudni.

(Horváth Mónika - 2020. 02. 28.)

(Szatszang Leiratok facebook csoport)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése